Ouders kunnen via een formulier op onze website hun interesse in onze school kenbaar maken. Ze worden dan uitgenodigd voor een rondleiding en een oriënterend gesprek.
Aanmelden kan vanaf 3 jaar schriftelijk via het aanmeldformulier dat verstrekt wordt door de directeur of IB’er. Heeft een kind extra ondersteuning nodig dan dient een ouder dat te melden. Eventuele aanmeldingen bij een andere basisschool moeten ook worden gemeld.
Het aanmelden van een leerling op onze school gebeurt door de ouders.
Na het aanmelden heeft de school 6 weken de tijd om een mogelijke inschrijving te onderzoeken. We kijken naar het aantal leerlingen in de groep, de groepsdynamiek en naar eventuele al schoolgaande broertjes/zusjes.
Als een kind specifieke onderwijsbehoeften heeft, bespreekt de intern begeleider namens het begeleidingsadviesteam (gevormd door directeur, intern begeleider, bouwleider en eventuele andere deskundigen) met de ouders welke begeleidingsmogelijkheden er zijn binnen onze school en welke mogelijkheden andere scholen in het Samenwerkingsverband PO Eindhoven hebben, om zo de meest passende plek voor het kind te bepalen. Het is mogelijk dat er meerdere gesprekken, observaties of onderzoeken nodig zijn om te bepalen welke plek het meest geschikt is voor een kind.
Binnen deze 6 weken beslist de school om de leerling ingeschreven mag worden en verstrekt een inschrijfformulier.